معاون سیاسی استاندار کرمان: 

پرداخت تسهیلات بانکی برای تبلیغات انتخاباتی، خلاف واقعیت است 

جلالی گفت: هیچ تسهیلات بانکی برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در نظر گرفته نشده و هر گونه ادعایی در این زمینه برخلاف واقعیت است. 

رحمان جلالی صبح پنج‌شنبه ۳ اسفند ماه در جمع نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست تبیینی آموزشی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات در استان کرمان گفت: هیچ تسهیلات بانکی برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در نظر گرفته نشده است و هرگونه ادعایی در این زمینه برخلاف واقعیت است. 

وی همچنین درباره وضعیت کارکنان دولتی که نامزد انتخابات شده‌اند، بیان کرد: این افراد یا باید مرخصی بگیرند و یا فقط در ساعات غیراداری به تبلیغات خود بپردازند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در پاسخ به سوالی درباره صندوق‌های سیار بیان داشت: این موضوع دغدغه‌ای جدی است و ستاد انتخابات با ارسال اطلس امنیتی و اتخاذ تدابیر ویژه بر روی آن‌ها به تمام عوامل اجرایی اعلام کرده است.   

وی همچنین درباره استفاده از امکانات دولتی و بیلبورد‌ها برای تبلیغات نامزدها،تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید یک ماه قبل از شروع تبلیغات، لیست امکانات خود را به ستاد بررسی تبلیغات استان ارائه می کردند و براساس یک مکانیزم مشخص، این امکانات به صورت قرعه کشی بین نامزد‌ها تقسیم می‌شود و ناظران ستاد انتخابات بر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تبلیغاتی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، گزارش می‌کنند. 

در همه حوزه‌های انتخابیه کرمان شاهد فضای رقابتی و اجتماعی هستیم

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تلاش دشمن برای کاهش حضور و مشارکت در انتخابات است به ۴ راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)  مبنی بر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات اشاره داشت و گفت: با تائیدیه‌های صورت گرفته در همه حوزه‌های انتخابی استان کرمان، فضای رقابتی شکل گرفته است.

وی افزود: امنیت نیز از سوی دستگاه‌های مربوطه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و مشارکت نیز با حضور حداکثری مردم در ۱۱ اسفند ماه محقق می‌شود و فضای اجتماعی خوبی را شاهد هستیم.

فداکار تصریح کرد: سلامت انتخابات نیز در یک بخش مرتبط با رعایت زمابندی‌ها از زمان ثبت‌نام تا اعلام نتایج است و در بخش دیگر نبود هرگونه دخالت مجریان انتخابات است.

وی بیان کرد: هر فرد، رای و نظر شخصی دارد؛ اما مجریان انتخابات نباید استفاده و سوگیری از موقعیت داشته باشند و هیچ آورده‌ای برای کشور بالاتر از این نیست که انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شود.

سردار فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز بر قانونمندی، نظم در امور و مشارکت با خادمان نظم و امنیت تاکید کرد و گفت: تلاش، تدابیر و آمادگی همه مسئولان، اعضای شورای تامین و سربازان گمنام امام زمان (عج) در حوزه برقراری نظم و امنیت رویداد مهم انتخابات شایسته تقدیر است.

وی افزود: اما در این میان نکته حائز اهمیت برای همه ما پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که ایشان بر سلامت، مشارکت، رقابت سالم و امنیت کامل این رویداد تاکید کردند و همه ما وظیفه داریم این موارد را در امور تبلیغات، رای گیری، نظم و امنیت امور انتخابات مد نظر قرار دهیم.

سردار فرشیدبیان داشت: بدین منظور همه متولیان امر و عوامل دخیل در انتخابات چه در حوزه‌های شهری، چه روستایی و چه در سطح محله‌ها در امور تبلیغات و دیگر مسائل مربوط به این رویداد مهم باید افرادی موجه و توجیه نسبت به مقررات باشند و ستاد‌های انتخاباتی هم به مقررات، نظم و امنیت ترافیکی و تردد‌ها توجه کنند تا برای شهروندان ایجاد مزاحمت و راهبندانی شکل نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه موارد را مردم و مسئولان به سرعت به پلیس گزارش و برای رسیدگی به آن‌ها مطالبه گری می‌کنند، تصریح کرد: در این زمینه راه اندازی کاروان‌های خودرویی و موتوری برای تبلیغات ممنوع و به نوبه خود جرم است و همه افراد دخیل در ستاد‌های انتخاباتی و عوامل مربوطه باید فعالیت‌های خود را بر محور قانون و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان اجرا و به سهم خود برای مشارکت حداکثری مردم در این رویداد مهم ایفای نقش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تاکید بر رعایت حال مردم و اهالی محله‌ها در حوزه کنترل سیستم‌های صوتی، مکان پارک خودرو‌ها و دیگر امور مرتبط با نظم و امنیت بیان کرد: ما سرباز حوزه نظم و امنیت برای خدمت به عموم مردم هستیم و همه در کنار هم تلاش می‌کنیم این دور از انتخابات هم همانطور که رهبری عزیز تاکید فرمودند در سلامت، صلابت، امنیت، رقابت سالم و با حضور پر شور و حداکثری عموم هموطنان رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار